سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
guitarbax مرجعی برای دانلود موزیک و آکورد گیتار




این روز ها سران سابق اینفینیتی مشغول دادگاه خود با اکتیویژن هستند و شاید به همین دلیل برنامه کنفرانسی در همایش E3 امسال ندارند، هر چند Jason West و Vince Zampella بعد از خروج خود از ایفینیتی وارد خیلی سریع یک استدیوی دیگر ایجاد کردند و خیلی سریعتر از انچه همه متوجه شوند اکثر کارمندان سابق و تاثیر گذار در اینفیتی به آنها ملحق شد و اکیتیویژن را با بازی زیبا تنها گذاشتند ( هر چند اکتیویژن با همکاری دو استدیوی دیگر توانست گلیم بازی ندای وظیفه جنگاوری نوین را از اب بیرون بکشد). دراین بین سرای EA خیلی سریع به این دو بازیساز خلاق چراغ سبز نشان دادن و با سپردن سرمایه ای هنگفت انها را به زیر شاخه های خود در اوردند تا در اینده ای نزدیک نبرد سختی بین EA و اکتیویژن در بازی های تیر اندازی اول شخص شکل بگیرد .

با هم مصاحبه ای را که سایت گیم اینفورمر با این افراد و کیل مدافع انها انجام داده است می خوانیم :

موضوع تا برنامه های اکتیویژن برای رهایی از این دو مدیر خلاق پیش رفت . با هم ادامه ان را می خوانیم .

آیا این برنامه ها دقیقا همان زمانی نبود که Treyarch تصمیم گرفت خود به تنهایی شروع به ساخت بازی ها کند و یک بازی با موضوعی جدید بسازد ؟

Schwartz: بله فکر می کنم تقریبا در همان زمان ها بود .آنها از نحوه فروش بازی World at War راضی نبودند و فکر می کردند که ممکن است بازیهای انها بعد از MW1 دیگر فروش بالایی نداشته باشد ،آنها به دنبال یک قرار داد کاری جدیدی بودند. فکر کنم همان زمان هابود که سران اکتیویژن برای مهار کردن قدرت اعضای ارشد اینیفنتی شروع کردن به جمع اوری اطلاعات .
West : فکر کنم انها( تری آرک) دیگر نمی خواستند با قوانینی که در قراردادشان وجود داشت کار کنند . انها به دنبال قرارداد جدیدی بودند.
Schwartz : این چیزی است که ما فکر می کنیم ، اگر شما به زمان ان قراداد در ماه مارس سال 2008 برگردید -آن زمان تنها زمانی که بود که اعضای اینفنیتی یک اهرم فشار علیه اکتیویژن داشتند . ما تا اعلام ساخت بازی MW2 تنها 8 ماه فرصت داشتیم و با توجه به فروش خیره کننده MW1 خیلی سخت بود که سران اکتیویژن از ان عنوان به راحتی صرف نظر کنند .انها شرط کردند که هیچ فرد یا مدیری حق ندارد محل کار خود و پروژه را ترک کند . اما Jason و Vince این قرارداد را قبول نکردند آنها می خواستند که بعد از اتمام MW2 هر کارمندی که خواست استدیو را ترک کند .

با توجه یه این مفاد ،چیزی که وکلای من دنبال می کردند در 2  موردخلاصه می شد :

1? بعد از اتمام ساخت MW2 آنها به عنوان یک استدیوی مستقل معرفی شوند .
2? تنها انها حق امتیاز و ساخت و پرورش این فرنچایز را داشته باشند .

در همان زمان ها بود که زمزمه هایی شنیده می شد که MW2 تنها با نام Modern Warfare 2 منتشر خواهد شد و نام Call Of Duty را درابتدای خود نخواهد داشت . حتی باکس ارت های این بازی بعد از انتشار هم گویای این بود که از ابتدا قرار بود این بازی جدا از سری بازیهای COD منتشر شود .

Jason : یک نکته دیگر که می خواستیم در قرارداد جدیدمان ذکر شود این بود که هیچ بازی Modern Warfare بدون تایید ما منتشر و ساخته نشود و همچنین از کد ها و نقشه و سازه های این بازی در هیچ بازی دیگری استفاده نشود. .در واقع این کار به این دلیل صورت گرفت که بعد از اتمام قرارداد انها، اکتیویژن به انتشار و ادغام بازیهای خود مبادرت نورزد و مثلا از نقشه های انلاین MW2 در بازی Black Ops استفاده نکند . یا در یک بازی انلاین که قرار بود به صورت منطقه ساخته شود مانند Call of Duty Asia از هیچ کدام از کد های منبع MW استفاده نکند .

آیا EA به شما وعده داد یا به شما نزدیک شد ؟

Schwartz : خوب انها برای انعقاد قرارداد، مدیر عامل ارشد خود آقای John Riccitiello را نزد ما فرستاند و مارا با یک جت خصوصی چارتر به دفتر خود منتقل کردند .
West : تنها زمانیکه صحبت های ما در یه محیط خصوصی گفته شد همان زمان پرواز با جت بوده است .
Schwartz : کمپانی EA به دنبال ساخت یک اثر فوق العاده و بزرگ بود . برای همین هم West و Zampella به یک مهمانی خصوصی و ویژه در منزل مدیرعامل John Riccitiello دعوت شدند .در همان مهمانی گفته شد که این افراد در حال حاضر یک قرار داد کاری دارند و نمی توانند به استخدام یک کمپانی دیگر در بیایند.
اما مدیر عامل EA اصرار ویژه ای برای استخدام این دو نفر داشت و حتی در ماه های اوکتبر و نوامبر نیز تماس های با این دو نفر مبنی بر احتمال تغییر نظر و عقیده شان گرفت اما جواب ها همانی بود که در خانه به او داده بودند .

آیا شما به دلیل نافرمانی اخراج شدید ؟ یا به خاطر یک موضوع خاص دیگر ؟

West : نه فکر نکنم . به ما دقیقا همان فرمی داده شد که به بقیه داده شده بود . حتی فکر کنم انها تصور می کردند که ما اشخاصی دیگر در سمت های متفاوت هستیم .

آیا شما 100 درصد به موفقیت در دادگاه امیوارید ؟ فکر نمی کنید ممکن است اتفاق دیگری رخ بدهد ؟

Schwartz : نه ما 100 به موفقیت فکر نمی کنیم اما با توجه به شرایط موجود تقریبا 80 درصد احتمال  پیروزی به نفع ماست .انها دلیل محکمی ندارند ولی ما نیز همچنان استقامت می کنیم و به سختی کار را پیش می بریم انها حتی برای تضمین موفقیت خود یکی از بهترین وکیل های منطقه اوکلاهاما یعنی خانم Beth Wilkinson را به خدمت گرفته اند . او یکی از ماهر ترین وکیل های موجود در امریکا است.( این خانم بیشتر به خاطر موفقیت در دادگاه اعدام بمب گذاری در شهر اوکلاهاما و نجات دادن بمب گذار ­Timothy ­McVeigh از اعدام و زندان ، شهره و زبانزد شده است .)

اگر اکتیویژن با یک پیشنهاد حل و فصل کننده پیش قدم شود آیا شما ان را قبول می کنید یا نه مسئله پول و دلار در میان است ؟

West : خوب اگر اکتیویژن بخواهد مسئله را حل و فصل کند ما هم مشکلی نداریم . می گذاریم انها بروند به دنبال زندگی خودشان و به پرونده های بعدیشان برسند !

اگر شما پول حاصل فروش MW1 را  بدست نمی آوردید فکر می کردید این شکاف بین مدیران ایجاد شود ؟

West : در واقع آنها به دنبال ورود به داگاه نیستند چرا که خوب می دانند که دادگاه کمکی به انها نمی کند . بیشتر فکر کنم به دنبال این هستند که با صحبت بتوانند پول ها و ضرر های خود را جبران کنند. اما گویا فراموش کرده اند که هیچ کاری بدون ضرر نمی شود . شما حتی اگر بخواهید پای خود را هم قطع کنید باید برای قطع کردن آن پول خرج کنید و ضرر بیشتری بدهید .

دیگر افراد اینفینتنی اخراج نشدند و خودشان از استدیو استعفا دادند . داستان چه بود ؟

Zampella : خوب انها استدیو را ترک کردند چون چاره دیگری نداشتند . حتی اگر می ماندن هم پولی به انها داده نمی شد .
West : شما به من پولی ندهید من کارم را ترک می کنم این کاری است که هر کارگری انجام می دهد . انها نیز مجبور به ترک استدیو شدند چون دیگر پولی به انها داده نمی شد . انها خانه و زندگی دارند که باید به ان سروسامان بدهند .
Schwartz : اکتیویژن این حرف ها را قبول ندارد . انها می گویند که ما به انها یک پیشنهاد جدید دادیم اما آنها آنرا قبول نکردند .

امضای این افراد در انتهای یکی از قرارداهایشان با سران اکتیویژن

در واقع این قرارداد به اعضای باقی مانده اینفنیتی که بعد ها استعفا دادند اعلام می کرد که باید تمام دو سال آینده راصرف ساخت MW3 کنند و بعد از فروش بازی و موفقیت ان ، اکتیویژن پول ها و مطالبات انها را پرداخت کند .پول هایی که بیشتر ان سهم انها از فروش MW2 بود که اکتیویژن پرداخت نکرده بود !

Zampella : انها گفتند ما این پول هارا به شما می دهیم ( سهم فروش MW2 ) به شرطی که شما دو سال دیگر برای ما کارکنید و بازی موفقی بسازید .

در 15 ماه می سال 2012 ( چند روز قبل از این مصاحبه )اکتیویژن بعد از چند سال بالاخره مبلغ 42 میلیون از فروش نهایی MW2 را به اعضای قدیمی اینفنیتی وارد پرداخت کرد . گرچه هنوز شکایات بسیاری برای دریافت مطالبات وجود دارد !

آیا این موارد تاثیری بر روند Respawn داشته است ؟ ناراحت نشوید اما به نظر شما خیلی خسته می آیید ؟

West : این کار واقعا فشار زیادی دارد . ما خیلی مشتاق هستیم که زود تر همه این ماجرا ها تمام شود و ما به کارهای Respawn برسیم . خیلی چیز ها و برنامه ها برای گفتن داریم اما فعلا ممکن نیست .
Zampella : ما خیلی بر روی کار جدیدمان تمرکز کرده ایم تا کاری موفق و بدون ایراد را عرضه کنیم . امیدوارم این مسائل و روند انها مشکلی برای Respawn ایجاد نکند و ما خراب کاری نکنیم !

اگر این مسائل پیش نیامده بود آیا شما MW3 را می ساختید ؟ اصلا علاقه ای به ساخت داشتید ؟

Zampella : این بستگی به شرایط داشت . ما بیشتر دوست داریم که یک عنوان جدید بسازیم . شاید هم MW3 را می ساختیم و شاید هم هر دوکار را انجام می دادیم . من عقیده دارم که بعد از یک مدتی باید به عنواین قدیمی استراحت داد و به دنبال عناوین جدید بود .

اما ان (MW )یک بازی بزرگ است ؟!

Zampella : خوب این بازی خودش را به پشتوانه موفقیت های گذشته اش همیشه محافظت کرده است .ما هم مشغول به کار خودمان هستیم و مثل این نیست که فعلا دست از کار بکشیم و کاری انجام ندهیم .بهرحال امیدوارم موفقیت های خوبی برای اکتیویژن به وجود بیاید و ما هم به دنبال موفقیت های خودمان باشیم .

اعضای سابق اینفنیتی و اعضای کنونی Respawn در یکی از جلسه های آغازین استدیوی تازه تاسیس

 

پایان




موضوع مطلب :


چهارشنبه 91 خرداد 10 :: 10:57 صبح ::  نویسنده : pouria